V tomto manifestu divadelní avantgardy Artaud vyjádřil svůj obdiv pro východní formy divadla, zvláště divadlo Bali, pro fyzickou ritualizovanost balijského tance. Obhajuje svůj koncept „divadla krutosti”. Krutostí nemíní sadismus nebo působení bolesti, ale odhodlání rozbít falešnou realitu, která halí naše vnímání. Hovořil o jedinečném divadelním jazyce, který stojí uprostřed mezi myšlenkou a gestem. Věřil, že divadlo má moc změnit svět, že jeho úlohou je odpoutat publikum od každodennosti a používat symbolické objekty k práci s emocemi a duší publika.
Rok vydání: | 1994 |
Počet stran: | 176 |
Vazba: | Vázaná |
Formát: | 12x17 cm |
| Jméno překladatele: | Jan Kopecký | Grafická úprava: | Dušan Straňák | Obálka: | Dušan Straňák |
|
formát knihy:
Tištěná[Nedostupné]