Herrmann & synové

  HomePage » Světové myšlení »

Divadlo a jeho dvojenec

Antonin Artaud

Divadlo a jeho dvojenec

V tomto manifestu divadelní avantgardy Artaud vyjádřil svůj obdiv pro východní formy divadla, zvláště divadlo Bali, pro fyzickou ritualizovanost balijského tance. Obhajuje svůj koncept „divadla krutosti”. Krutostí nemíní sadismus nebo působení bolesti, ale odhodlání rozbít falešnou realitu, která halí naše vnímání. Hovořil o jedinečném divadelním jazyce, který stojí uprostřed mezi myšlenkou a gestem. Věřil, že divadlo má moc změnit svět, že jeho úlohou je odpoutat publikum od každodennosti a používat symbolické objekty k práci s emocemi a duší publika.



Rok vydání:1994
Počet stran:176
Vazba:Vázaná
Formát:12x17 cm
Jméno překladatele: Jan Kopecký
Grafická úprava: Dušan Straňák
Obálka: Dušan Straňák

formát knihy:
Tištěná[Nedostupné]